Shogun

Standard

…vs Shannon.
Information is the resolution of uncertainty. C.S.

Σε περιόδους εξεταστικής ανακαλύπτω πάντα όλα μου τα ταλέντα, όλα μου τα δήθεν κρυφά ενδιαφέροντα, όλα τα υπέροχα πράγματα που υπάρχουν εκεί έξω και μπορούν να μου δώσουν μια δικαιολογία για να μη διαβάσω. Πάντα πάντα, όταν έχω εξεταστική, ανακαλύπτω πόσο ενδιαφέρουσες είναι οι κλακέτες, τα βιβλία για το πως φτιάχνονται οι μαύρες τρύπες, η μαγειρική, οι συλλεκτικοί δίσκοι, κοιτάω κάθε αφίσα σχετικά με θέατρα και συναυλίες, δωρεαν μαθήματα κεραμικής τώρα και στο δήμο σας, θέλω να μάθω λάτιν και γκάιντα, πρέπει να βγω με όλους μου τους παλιούς φίλους, να δω πολλές ταινίες μήπως γίνω ποτέ κριτικός τέχνης κτλ κτλ, να αλλάξω τη ζωή μου, μήπως να ταξιδέψω αύριο κιόλας πολύ μακριά…? Μα το θεώρημα Shannon είναι πάντα εκεί ακούραστο και αγέραστο και κάτι μου λέει πως δε θα το κουνήσει ρούπι αν δε βάλω κάτω αυτό που δεν λέγεται :-) και δε διαβάσω.

Αν και αυτή η εξεταστική είναι ικανοποιητικά διαβαστερή, φυσικά και δεν έχω εγκαταλείψει αυτήν την κακή μου συνήθεια! Η νέα μου ανακάλυψη λέγεται Shogun. Ναι. Εν μέσω εξεταστικής εγω πρέπει οπωσδήποτε να δω και τα πέντε dvd με τις περιπέτειες του καπετάνιου Τζον Μπλάκθορν. Μάλιστα…. Επειδή είμαι επαναστάτρια και νιώθω να κυλάει πειρατικό αίμα στις φλέβες μου. Μάλιστα.. :-)

: Πότε θα διαβάσεις καλό μου παιδί? Ο καιρός περνάει.

– Συγγνώμη Claude. Πάω.

PS1. Στα γρήγορα! Στη σειρά Shogun o καπετάνιος Τζον Μπλάκθορν φτάνει στην Ιαπωνία με το καράβι του και το πλήρωμά του απ’ το στενό του Μαγγελάνου για να ανακαλύψει νέα μέρη. Εκεί αντιμετωπίζει τους Ιάπωνες οι οποίοι είναι πολύ σκληροί, πολεμάει, μαθαίνει τη γλώσσα, ερωτεύεται κιόλας και καταφέρνει να ανελιχθεί στην Ιαπωνική κοινωνία έτσι ώστε να επιβιώσει. Με αυτή τη σειρά κατάλαβα πολλά πάνω στην ιστορία της Ιαπωνίας, και στα παλιά τους ήθη και έθιμα που είναι λίγο πολύ αρκετά σκληρά.

PS2. O Claude Shannon είναι ο πατέρας της θεωρίας της πληροφορίας. Με σπουδές μαθηματικου και ηλεκτρολόγου έδειξε τη σημαντικότητα της πληροφορίας ως μετρήσιμο μέγεθος και έδωσε μία μεγάλη ώθηση στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Αντιγράφω από το http://www.physics4u.gr/articles/shannon.html :

«Το 1948 ο Shannοn δημοσίευσε την αξεπέραστη εργασία του, με τίτλο «Η μαθηματική θεωρία της πληροφορίας». Ήταν ο πρώτος που έκανε την πρώτη ολοκληρωτική μαθηματική απόπειρα θεμελίωσης της Θεωρίας της Πληροφορίας. Στις σελίδες αυτής της εργασίας, την οποία συνυπογράφει ο μαθηματικός Warren Weaνer, γίνεται λόγος για πρώτη φορά για μια μονάδα μέτρησης της πληροφορίας, το δυαδικό ψηφίο, το binary digit, που συντμήθηκε αργότερα από επιστήμονες του χώρου αρχικά σε binit και στη συνέχεια στο γνωστό μας bit. »

!

16 responses »

  1. Τέρμα οι δικαιολογίες…διαβάζουμε, διαβάζουμε!
    Τα ίδια κάναμε και εμείς αλλά δεν βοηθάει. Καλώς σε βρήκα!

  2. Καλησπέρα και απο δω. Καλά το καταλαβα ότι εισαι νειατο και μάλιστα σε εξεταστική φάση.
    Ωραια, λοιπόν, καλή μελέτη σου ευχομαι. Και φυσικά θα τα καταφέρεις, δεν υπάρχει αμφιβολία. Με μέτρο ομως όλα.
    ριτς

  3. H εξεταστική είναι μια πίκρα. Την φαντάζομαι σαν κομπλεξική γυναίκα που μας έχει βάλει στο μάτι, μας ρουφά την ενέργεια και μας εμποδίζει να κάνουμε πράγματα για μας. Κυρίως όμως μας σαμποτάρει να ζήσουμε την ανεμελιά των 20 χρόνων μας! Δράμα η εξεταστική! Νομίζω οτι όλοι κάπως όπως εσύ αντιδρούμε απέναντι σε αυτή. Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας σε διάφορους τομείς, τώρα που έχουμε χρόνο γιατί τις άλλες εποχές με τις βόλτες και το παρεάκι που καιρός!!!

  4. @cinderella
    καλά εντάξει μην νομίζεις εγώ αυτήν την «γυναίκα» φέτος την παντρεύτηκα πραγματικά. ε, μην τη χωρίσω από τώρα :-)
    @ritsmas
    έχω το νου μου, μην ανησυχείς ;-)

  5. Παράθεμα: the most beautiful machine « Που είναι η πανοπλία μου;

Σχολιάστε

