Tούρινγκ!!!

Standard

 In love with machines :)) 

Εννοώ Τούρινγκ, μαθήματα αγάπης, δηλαδή εννοώ του βιβλίο του Χ.Παπαδημητρίου ….. Τόυρινγκ, μαθήματα αγάπης. Αυτό το βιβλίο θα το πάρω μαζί μου όπου κι αν πάω σ’αυτόν τον πλανήτη και φυσικάαααα δε θα ξεχάσω ποτέ το πόσο πολύ καλά μίλησε στην καρδιά μου! Κάθε φορά που έχω άγχος, κάθε φορά που μου τη δίνει η σχολή μου, κάθε φορά που θέλω να καταλάβω κάτι σχετικά με την επιστήμη μου, κάθε φορά που θέλω να διαβάσω κάτι ενδιαφέρον, συναρπαστικό, ρομαντικό ή αστείο ξέρω σε ποιο ράφι να κοιτάξω για να βρω την άμεση λύση!

Εδώ ο adamo τα λέει λίγο σοφιστικέ σχετικά με τη γνώμη του συγγραφέα για το διαδίκτυο (συμφωνώ) … αλλά τα λέει και ωραία! Όντως, σε αυτό το βιβλίο βρίσκονται όλα τα παραδείγματα για να καταλάβει κανείς τις δύσκολες σημασίες λέξεων όπως μαθηματικά και πληροφορική. Γιατί πιστέψτε με, αυτές οι έννοιες είναι δύσκολες όταν θες πραγματικά να τις καταλάβεις! Ακόμα, και για όσους θέλουν να τις διδάξουν, το βιβλίο είναι πραγματικός θησαυρός! Συγκεκριμένα με βοήθησε πάρα πολύ να εξηγήσω με τον πιο ωραίο τρόπο στα παιδάκια που βοηθάω στη μελέτη τι ακριβώς παίζει με το 0 και να πάω ένα βηματάκι παραπέρα εκείνο το αμήχανο «εεεεε παιδάκια, το μηδέν είναι ο μαγικός αριθμός» που χρησιμοποιούσα μέχρι τότε! Χμ, ο adamo, όμως, λέει και κάτι άλλο ωραίο για το βιβλίο αυτό. Αναφέρει πως η ιστορία αγάπης πάνω στην οποία ξετυλίγεται η υπόθεση δεν του κίνησε το ενδιαφέρον! Πάνω σε αυτό λοιπόν, έχω πολύ ξεκάθαρες απόψεις! :))

Λοιπόν, ακριβώς αυτό είναι το θέμα! Διάβασα αυτό το βιβλίο επειδή οι πρώτες δέκα σελίδες είναι γεμάτες αγάπες (δεν περίμενα και κάτι άλλο από μένα :))) Και ευχαριστώ από καρδιάς τον Παπαδημητρίου για αυτήν την επιλογή του. Πιστεύω πια ακράδαντα πως έγραψε το βιβλίο του για ρομαντικές νεανίδες σαν και του λόγου μου με την αμυδρή ελπίδα να βάλει στο ξεροκέφαλό τους τις απλησίαστες ένοιες της κρυπτογραφίας, των μαθηματικών, των δικτύων, της πληροφορικής, της λογικής και φυσικά του ίντερνετ!

Ο καλοσυνάτος μάγος και δάσκαλος λοιπόν τα κατάφερε! Για πολύ καιρό, όχι μόνο κρατιόμουν μακριά από όλες αυτές τις έννοιες, αλλά με τρόμαζαν κιόλας και τις περιφρονούσα. Αν και η σχολή μου είναι απολύτως συνυφασμένη με τα μαθηματικά και την πληροφορική, δεν ήμουν ποτέ καλή φοιτήτρια (μέχρι σήμερα :-)) και επειδή δεν ασχολούμουν για πολύ καιρό με όλα αυτά, τα είχα απλώς κλειδαμπαρώσει σε ένα ντουλάπι. Οι αντιδράσεις μου σε όρους πληροφορικής ήταν κάπως έτσι:

Τιιιι? Halting Problem? Ξξξ, Ξξξ, ξξξ… μακριά από εμάς!

Κι όμως, ο Τούρινγκ, μια μηχανή μάθησης που παρουσιάζει ο Παπαδημητρίου σε αυτό το βιβλίο, κατάφερε να με βάλει ξανά στον μαγικό κόσμο των αριθμών και της λογικής, να με πάρει από το χέρι και να με οδηγήσει στην κρυπτογραφία, στην θεωρητική πληροφορική και σε πολλές άλλες πτυχές της ζωής μας που, ακόμα κι αν δεν το ξέρουμε, κρύβουν κάπου μέσα τους τα μαθηματικά!

Όταν διαβάζω για τη σχολή μου αυτόν τον καιρό έχω το εξής σύμπτωμα : μόλις διαβάσω κάτι που είδα στο βιβλίο (πχ πως ταξιδεύουν τα πακέτα στο δίκτυο, πως εξασφαλίζουμε ασφάλεια, αν και πότε θα τελειώσει ένα πρόγραμμα) λέω….. α ναι, τούρινγκ! Βάζω και μια υποσημείωση δίπλα, turing, ενας συμφοιτητής μου με ρώτησε, μα καλά που κολλάει ο turing?? Κολλάει, κολλάει! :))

Ο Παπαδημητρίου έγραψε αυτό το βιβλίο και το άφησε εκεί, στα ράφια των βιβλιοπωλείων και, απλά όπως θα έλεγε και ο ίδιος, εύχεται να μας χρησιμεύσει. Θα ήθελα να πω ότι τουλάχιστον μια μαθήτριά του, εντάξει ακόμα κι αν δεν έκατσε ποτέ στο έδρανο απέναντί του, αποφάσισε να καταλάβει ακόμα καλύτερα όσα έμαθε μέσα από το βιβλίο του.

Ευχαριστώ και τον Χ. Παπαδημητρίου για τον Τούρινγκ και τον adamo που μπήκε στον κόπο να μοιραστεί αυτή τη γνώση του!

Και επειδή από όλα τα βιβλία μου αρέσει να γράφω κάτι θα γράψω και απ’αυτό! Σε όλα τα βιβλία που έχω αγαπήσει, υπάρχει ένα κομματάκι που όταν το διαβάζω παθαίνω κάτι σαν εκστασιασμό :) Και το συγκεκριμένο, παραδόξως, δεν έλεγε για χωρισμούς, έλεγε τα εξής:

…εκείνο το σταθερό ρεύμα μικροσκοπικών μηνυμάτων που συνωστίζονται σ’ ένα αδιάκοπο πηγαινέλα στην πύλη του πιστού μου του Sultan, ύστερα στο γυάλινο το σύρμα που οδηγεί μέσ’ από την έρημο του Καζακστάν σε μια παλιά σοβιετική κεραία, στο δορυφόρο που αιωρείται πάνω από την ακτή της Βόρειας Κίνας, σε κάποιους μακρινούς σταθμούς εδάφους στη Ταιλάνδη, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία, την Καλιφόρνια, τον Καναδά, και τελικά στην άλλη άκρη οι μηχανές -προς το παρόν όχι πολλές-, φίλοι ακούραστοι που αλλιώς θα έβλεπαν ανιαρά επαναλαμβανόμενα όνειρα, η σιωπηλή ορχήστρα μου, το συνεχώς μεταβαλλόμενο καστ ηθοποιών σ’ ένα θαυμάσιο, μυστηριώδες δράμα που παίζεται αυτή τη σχετικά ζεστή -και κατά τα άλλα διόλου αξιομνημόνευτη- νύχτα του Οκτώβρη πάνω από το βόρειο Ειρηνικό.

!

netstat : foteini…..computers…..ESTABLISHED :)) …. ή αλλιώς… χαρίζω ηλεκτρολογικό ρομαντισμό παιδιά, ΠΑΡΤΕ!!!!

12 responses »

  1. Καλησπέρα!!! δεν περίμενα να δω σε blog αφιέρωμα για το βιβλίο αυτό… εμείς το γνωρίσαμε μέσω την γυναίκας του (του συγγραφέα εννοώ), που μας έκανε μάθημα στο πανεπιστήμιο!!! Πολυ καλό βιβλιαράκι!! Διαβάστε το!!

  2. @laxanaki
    αχ… ΤΟ βιβλιαράκι :-) έλα βρε, σας έκανε μάθημα η γυναίκα του?

    @memphispalatiani
    «… Στο δρόμο μου προς το σχολείο, υπήρχε ένας γκρίζος τοίχος…» από τα… «Μικροπράγματα» :-)

  3. Ναι ναι… Σιδέρη λέγεται… μας έκανε αλγόριθμους και μεταγλωττιστές… άσε μεγάλη πίκρα… καλή καθηγήτρια όμως… ερχόταν και ο Παπαδημητρίου και έκανε διαλέξεις και ομιλίες… φοβερός στο είδος του, γι’αυτό έχει έδρες στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Αμερικής ;)

  4. επειδή δεν κατάλαβα, τι ακριβώς είναι αυτο το βιβλίο? Μια μέθοδος μάθησης? ‘Η είναι μια εισαγωγή στην πληροφορική ή και τα δυο ?

  5. ευχαριστώ για το σχόλιο. όχι, δεν είναι μέθοδος μάθησης, άλλο που εγώ το χρησιμοποίησα έτσι :)
    το βιβλίο είναι ένα μυθιστόρημα με κεντρικό άξονα μια ιστορία αγάπης.
    όμως, μέσα από τη διήγηση, μια μηχανή μάθησης ο Τούρινγκ, συνομιλεί με τον ήρωα του βιβλίου και τον εισάγει στις έννοιες της πληροφορικής.
    δηλαδή είναι ένα μυθιστόρημα που περιέχει αριστοτεχνικά μια εισαγωγή στην πληροφορική. δεν απευθύνεται σε πληροφορικάριους, ο καθένας μπορεί αν το διαβάσει!

  6. δεν κάνει τίποτα (για το σχόλιο) :D
    κάτι σε κόσμο της Σοφίας μου κανει αυτό, αν και προηγούνται άλλα βιβλία αν ποτέ το βρω πουθενά θα το τσεκάρω ;)

  7. Παράθεμα: Αναζητειται blog « J’ai un trou dans ma tete… c’est bien!

Σχολιάστε

