θα γίνεις συμφοιτητής μας?

Standard

κανόνισε να κάνεις καμια ^&(#^&*)ια…

Μου ζήτησε ο Αγγ να γράψω για τη σχολή μου τι πιστεύω. Έχω ξαναγράψει νομίζω και όλοι ξέρουν ότι είμαι θυμωμένη και όλο φωνάζω το οποίο ίσως και να είναι ο θυμός της αποτυχίας επειδή δεν μπορώ να περάσω κάποια μαθήματα :) Αλλά λιγάκι με νοιάζει να πούμε και την αλήθεια… κάτσε να δημιουργήσω τώρα.

Με απασχολεί πολύ το θέμα των καταλήψεων. Βασικά τώρα ψέμματα λεώ, δεν είμαι και πολύ ενεργή. Μόνο οι πορείες μ αρέσουν. Αλλά τέλοσπάντων, αυτόν τον καιρό στους Ηλεκτρολόγους Αθήνας (γαμώτο, το καινούργιο site είναι τέλειο και τώρα δε θέλω να κράξω αλλά δεν πειράζει) μια έχουμε κατάληψη και μια όχι. Εγώ προσωπικά οταν έχουμε κατάληψη πάω εκδρομές και ταξίδια και κωλοβαράω. Πάω και στην πορεία αλλά δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Όταν δεν έχουμε κατάληψη κάνω τις εργασίες όσο μπορώ, τις πάω στη σχολή, ή τις δίνς σε άλλους να τις πάνε ;), μπαίνω σε καμιά παράδοση, μετά από λίγο βαριέμαι και φεύγω. Τα Σαββατοκύριακα που δεν έχει τίποτα διαβάζω για τις εξετάσεις. Τα λέω για να δώσω το στίγμα του ποια είμαι έτσι ώστε να ξέρει αυτός που διαβάζει αν είμαι δεξιά, αριστερή ή ανεξάρτητη. Βασικά είμαι ένα τεμπελόσκυλο.

Αυτό που με απασχολεί είναι ότι στους ηλεκτρολόγους δεν περνάμε καλά. Τα πράγματα γίνονται ως εξής. Ορίζεται μια μέρα που θα γίνει συνέλευση. Αυτό το γεγονός είναι μοναδικό, ανεπανάληπτο. Αν πάει κάποιος στο φόρουμ μας, shmmy.ntua.gr, θα δει ότι κάθε φορά πριν τη συνέλευση πάμε εκεί και το συζητάμε, τι θα ψηφίσουμε, πώς θα ψηφίσουμε και τέτοια. Αυτό συμβαίνει επειδή πέρυσι κάναμε πολλές καταλήψεις καθώς οι Ανεξάρτητοι Αριστεροί Φοιτητές Ηλεκτρολόγοι κατέβαζαν πλαίσια κατάληψης και πέρνανε την πλειοψηφία. Και επειδή είμαστε λίγο παράξενοι.

Κάποιοι έγραφαν (εκεί στο φόρουμ) ότι δεν τους αρέσει αυτό κι ότι η ύλη δε βγαίνει καλά, ότι υποβαθμίζονται οι σπουδές μας και ότι δε γίνεται να δίνουμε διπλή εξεταστική γιατί είναι απάνθρωπο. Εγώ νόμιζα ότι θα κάναμε επανάσταση και είχα πορωθεί, τελικά έπιασα μια δουλειά, πήγαινα στις πορείες, μετά η σχολή άνοιξε, κάναμε τρία μαθήματα και μετά δώσαμε διπλή εξεταστική.Δεν ξέρω αν κάναμε καλά, νομίζω ότι σε αυτή τη σχολή τα πάντα είναι σκατά. Εκτός από τα αντικείμενα που υπάρχουν στον οδηγό σπουδών. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος που τελειώνει τώρα το λύκειο… είναι να διαβάσει τον οδηγό σπουδών μας, να χαρεί και μετά να δηλώσει κάτι άλλο και να συνεχίσει τη ζωή του. Η σχολή αυτή θα ξαναγίνει καλή μετά από χρόνια όταν πέσει η βάση της. Εξηγούμαι.

Ο λόγος που έκλεινε η σχολή πέρυσι όπως και φέτος είναι ο νέος νόμος πλαίσιο που κατεβάζει η κυβέρνηση για να «καλυτερέψει» και καλά τις σπουδές μας. Κάθε νοήμων άνθρωπος που σπουδάζει στη σχολή αυτή και συμμετέχει στα εργαστήρια, τις παραδόσεις και τις εξετάσεις πρέπει να πάει αυτοπροσώπως στην κυβέρνηση και να της πει να μη μας περνάει για μαλάκες. Αν ήθελε το κράτος να καλυτερέψει τις σπουδές και τα πανεπιστήμια θα μπορούσε να το κάνει μέσα σε μία μέρα. Καλά, δε θα μπορούσε να εξοπλίσει τα εργαστήρια μέσα σε μία μέρα, τα οικονομικά του δεν του φτάνουν, αλλά θα μπορούσε να κάνει τόσα πολλά που δε νομίζω να έκανε κανείς κατάληψη.

Τι? Η σχολή των ηλεκτρολόγων είναι πάρα πολύ δύσκολη. Είναι αφύσικα δύσκολη και παράλογη. Ο μόνος έυκολος τρόπος να την τελειώσεις είναι σε κάθε εξάμηνο να μελετάς και να περνάς τα μαθήματα που σου δίνουνε. Χωρίς να σκέφτεσαι και πολύ. Εννοώ χωρίς να σκέφτεσαι το πως συνδέονται. Για να μην είμαι τελειώς άδικη συνδεόνται κάπως γιατί εκ των πραγμάτων τα μαθηματικά η φυσική και η ηλεκτρονική κάπου συναντιούνται. Πάλι καλα. Αλλά μέχρι εκεί.

Υπάρχει μεγάλη επικάλυψη μαθημάτων. Πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι σε άλλες σχολές. Υπάρχουν πάρα πολλά μαθήματα τα οποία δε βρίσκονται στη σωστή θέση, τα οποία δε συνδέονται με σωστό τρόπο με τα προηγούμενα και τα επόμενα και τα οποία δε διδάσκουν αυτό που λένε ότι διδάσκουν. Τα εργαστήρια υστερούν σε οργάνωση, υλικό και ανθρώπινο δυναμικό. Οι καθηγητές δεν είναι στην πλειοψηφία τους τα κατάλληλα πρόσωπα για να διδάξουν. Τα βιβλία είναι παλιά και δεν αναφέρονται σχεδόν καθόλου στην ύλη, στο διδακτέο αντικείμενο και κυρίως στις εξετάσεις. Αυτό συμβαίνει πάρα πολύ έντονα στη σχολή τη δική μου σε σχέση με άλλες με εξαίρεση κάποια μαθήματα σε μαθηματικό και φυσικό. Οι εξετάσεις πολλές φορές είναι αφύσικα δύσκολες, υπάρχουν περιστατικά φοιτητών οι οποίοι αφιέρωσαν και ένα μήνα διαβάζοντας όλη την ύλη και τα θέματα τους φάνηκαν άγνωστα.

Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που, διαβάζοντας αυτά, θα πουν: έτσι είναι το πολυτεχνείο, γι’ αυτό είναι ηλεκτρολόγοι και γι’ αυτό θα βγουν μηχανικοί. Καταρχάς δεν είναι έτσι το Πολυτεχνείο. Στις υπόλοιπες σχολές είναι πιο έυκολα. Οι άνθρωποι που το λένε αυτό είναι ή απόφοιτοι ηλεκτρολόγοι ή άνθρωποι που πάντα ήθελαν να γίνουν και δεν τα κατάφεραν. Το ότι κάποιος κατάφερε να πάρει πτυχίο και τελείωσε και δε δυσκολεύτηκε εμένα δε μου λέει κάτι. Προσωπικά δυσκολεύομαι πολύ λίγο να ανταπεξέλθω στις σπουδές μου και ξέρω ότι θα αποφοιτήσω. Αυτό θα γίνει γιατί έχω καταλάβει ότι η σχολή αυτή είναι μια μπούρδα και μισή. Ελπίζω αυτό να το διαβάσει εκείνος που πάει να τη δηλώσει τώρα στο μηχανογραφικό του. Αυτό στο οποίο δυσκολεύομαι είναι να μη σκεφτομαι το χάλι της.

Επειδή πάλι ξανά το συζητάγαμε χθες με την Λ που είναι πρώτο έτος θα πω γιατί είναι δύσκολη αλλά και γιατί δεν είναι αδύνατον να την τελειώσει. Δεν είναι αδύνατον να την τελειώσεις αν καταλάβεις ότι έχει πάψει να λειτουργεί σαν σχολή. Εξετάζοντάς την, εγώ βρίσκω πως είναι τεχνητά δύσκολη. Δύσκολο είναι να παίξεις βιολί. Δύσκολο είναι να λύσεις προχωρημένα μαθηματικά θέματα. Δύσκολο είναι να χορέψεις μπαλέτο. Δύσκολο είναι να σπάσεις έναν κώδικα αν δεν ξέρεις καλά από κώδικες. Η θεωρία αλγορίθμων είναι ένα σχετικά δύσκολο αντικείμενο όπως και η κλινική ψυχολογία και η ανατομία και τα αρχαία. Αυτά είναι αντικειμενικά δύσκολα πράγματα. Ενα μάθημα είναι τεχνητά δύσκολο όταν:

δεν έχεις βιβλίο να διαβάσεις

το βιβλίο σου είναι απο το 1980 και δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που πρέπει να μάθεις

ο καθηγητής μιλάει με δύσκολους όρους, θεωρεί δεδομένο ότι θα τους καταλάβεις και δεν εξηγεί το αντικείμενο σε κάποιον που το γνωρίζει πρώτη φορά

οι εργασίες σου είναι τεράστιες, είναι αφύσικα δύσκολες, δε σχετίζονται με το μάθημα που γίνεται στην τάξη τόσο σε αντικείμενο όσο και σε βαθμό δυσκολίας

η καθοδήγηση από τον διδάσκοντα είναι μικρή

δεν οργανώνονται ομάδες μάθησης (ένα πρόβλημα πληροφορικής είναι χρήσιμο διδακτικά όταν εξηγηθεί στην τάξη και δουλευτεί όχι όταν ο ένας το αντιγράφει από τον άλλον)

οι εξετάσεις είναι πολύ δύσκολες, τα θέματα είναι πολλά και δεν άπτονται της διδασκαλίας (με άλλα λόγια, άμα θες να πουλάς ακριβά τα μήλα σου ρε φίλε, πρέπει να τα έχεις καλλιεργήσει καλά)

τα μαθήματα που έχεις κουραστεί να περάσεις στο παρελθόν δε σε βοηθάνε και πολύ (η γενική αίσθηση στη σχολή μου είναι ότι ο φοιτητής κάθε εξάμηνο νιώθει πρωτοετής)

δεν υπάρχει ενημέρωση από τη σχολή από την αρχή κιόλας για το τι είναι μηχανικός, για το τι θα διδαχθεί και που θα καταλήξει. αν γινόταν αυτό είμαι σίγουρη πως πολλά παιδιά θα έφευγαν πιο νωρίς. αυτό το έχω δει να γίνεται σε άλλες σχολές και υπάρχουν μάλιστα και ολόκληρα εξαμηνιαία μαθήματα αφιερωμένα σε αυτό, πχ μάθημα που λέγεται Το επάγγελμα του νοσοκόμου…

σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των φοιτητών καλλιεργούμενος εξ ανωτέρων….

Αυτά ξεπερνιούνται εύκολα και σχεδόν όλοι οι φοιτητές που περνάνε κάνουν ασυνείδητα κάποια κολπάκια. Έγώ βρίσκω ένα άλλο βιβλίο και το διαβάζω αν αυτό που έχω είναι χάλια. Τα αντικείμενα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Αν είναι καλό το βιβλίο μαθαίνω το μάθημα πολύ καλύτερα από ότι θα μου το διδάξουν. Ψάχνω να βρω πατέντες για την εργασία μου στο Ίντερνετ ή στη χειρότερη να την αντιγράψω ή στη χειρότερη να στρωθώ πολλές μέρες και να την κάνω ή στη χειρότερη να μην την κάνω ποτέ. Αν είμαι τυχερή μπορεί να συζητήσω το μάθημα με ένα φίλο μου. Βρίσκω σημειώσεις και τις διαβάζω γιατί μερικές φορές βάζει ότι έκανε εκεί. Πάω στις παραδόσεις αλλά όχι πάντα. Διαβάζω ήρεμα. Αν θέλω κάνω σκονάκι. Στη εξέταση δεν ψαρώνω. Αν μου φανεί ότι κοιτώντας τα θεματα μου κάνει πλάκα ο Θεός, σκέφτομαι ότι δεν είμαι ειδικός στη σχιζοφρένεια, βγαίνω έξω και βρίσκω κάτι ωραίο να κάνω. Αν περάσω, δε χαίρομαι πολύ γιατί το θεωρώ τραγική ειρωνία. Με αυτό το σύστημα από πέρυσι πηγαίνω καλύτερα.

Η σχολή των ηλεκτρολόγων διατηρείται δύσκολη για να έχει υψηλή βάση δηλαδή να έχει ένα καλό όνομα. Η σχολή αυτή πρέπει να έχει ένα καλό όνομα, γιατί δεν έχει τίποτα άλλο. Αν δεν έχει αυτό το όνομα, θα περάσουν εκεί μαθητές χαμηλότερης βαθμολογίας, οι καθηγητές θα αναγκαστούν να συμμορφωθούν, για να μην καταλήξουν να κάνουν μάθημα στην Επίδαυρο, θα πέσει σύρμα ότι είναι μια μεσαία σχολή και θα πάρει τα κονδύλια που παίρνουν οι μεσαίες σχολές δλδ τα 3@ και αυτό δε συμφέρει κάποιους…….. ……. ….. ….. …. … .. . (εντάξει φτάνει πιστεύω)

Άρα, ο αγανακτισμένος φοιτητής, ο οποίος ξέρει τι του γίνεται και τον πνίγει το δίκιο, γιατί μιλάμε για την εκπαίδευσή μας ρε γαμώτο εδώ πέρα, λογικό είναι να θέλει να βγει στους δρόμους και να το κλείσει το ρημάδι και να τα κάνει όλα μπάχαλο. Αν το κλείσει για ένα μήνα και μετά το ανοίξει για να δώσει εξετάσεις πάει να πει ότι δε τη σέβεται τη σχολή. Και ο άλλος που θέλει να κάνει μάθημα χωρίς να τον ένδιαφέρουν τα παραπάνω πάλι δε τη σέβεται τη σχολή. Εγώ, για να μην λέω διάφορα χωρίς να λέω και τα δικά μου, που χρωστάω τα μισά μαθήματα σχεδόν, δεν με πειράζει καθόλου να χάσω ένα χρόνο απ τις σπουδές μου. Και δεν με πειράζει καθόλου και πολύ θα το ήθελα να μαζευτούμε ΟΛΟΙ και να πούμε αν δεν στρώσετε, δεν μπαίνουμε για μάθημα στον αιώνα τον ΑΠΑΝΤΑ. Αλλά αυτό δε θα γίνει. Γιατί οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίδιοι. Οπότε ας μην αγχωνόμαμαστε και ας κάνουμε κάτι όμορφο στη ζωή μας πέρα από το να σκεφτόμαστε τα μαθήματα και το μέλλον.

Τέλος, θα μου πει κάποιος ότι είμαι υπερβολική γιατί σε όλες τις σχολές είναι χάλια. Συμφωνώ. Σε άλλες σχολές κάνουν μάθημα πάνω σε κούτες αντί για θρανία. Αλλά έχω κάτι τελευταίο να πω. Ο άνθρωπος που πέρασε στη σχολή μου κουράστηκε πολύ. Εννέα στους δέκα από αυτούς δεν ήξεραν τι θα σπουδάσουν και πλήρωσαν το καλό όνομα που είπαμε πιο πάνω. Είναι άνθρωποι διαβασμένοι, ξέρουν μαθηματικά, μπορούν να γίνουν μηχανικοί και δεν είναι τεμπέληδες. Μετά από δύο τρία χρόνια σπουδών αντιλαμβάνονται τα παραπάνω. Αυτό το λέω γιατί μου συνέβη κι εμένα και δεν ντρέπομαι καθόλου να το πω. Και οι μισοί κάνουν καταλήψεις, είτε για να διορθώσουν τα πράγματα είτε για να κωλοβαρέσουν, και οι άλλοι μισοί, κλαίνε μπροστά στα τεράστια βιβλία, γράφουν στο ίντερνετ, τσακώνονται, φωνάζουν, σκέφτονται πως και που θα βρουν δουλειά και η μιζέρια συνεχίζεται με όλους μαζί μέσα, παραδόσεις, εργασίες, εξετάσεις, μαζικά κοψίματα, συνελεύσεις, ξανά καταλήψεις, συζητήσεις στα φόρουμ, τεράστιες εργασίες, τσακωμοί, άγχος, άγχος κτλ.

Όσο συμβαίνουν λοιπόν αυτά, οι φοιτητές στις άαααααλλες σχολές (αυτές με τις κούτες) πίνουν καφέ μπροστά στα σκαλάκια του κατειλημένου τους κτιρίου, κολλάνε και καμιά αφίσα, πάνε και καμιά βόλτα, διαβάζουν και λίγο, χαίρονται τον εαυτό τους και τον ελεύθερο χρόνο τους, έχουν χρόνο για να μελετήσουν το αντικείμενο τους όπως θέλουν, πάνε στις παραδόσεις τους και αποφοιτούν χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς και καρδιακής συχνότητας. Στη δική μου σχολή μαθαίνουμε πως να περνάμε άσχημα και να αγχωνόμαστε αλλά δεν πρέπει να μασάμε.

Εύχομαι να πέσει στο 15. Τα παιδιά του 15 δικαιούνται να μάθουν υπολογιστές και οι καθηγητές μας και διάφοροι άλλοι παρατρεχάμενοι δικαιούνται να μάθουν ότι το όνομα ΗΜΜΥ είναι μια μπαρούφα και δεν τους κάνει κάποιους. Δεν μπορώ να βλέπω άλλους Αγχωμένους, Θυμωμένους και Απογοητευμένους Φοιτητές ηλεκτρολόγους αλλιώς και ΑΘΑΦΗ. Και για όσους περάσουν μετα τις φετινές πανελλήνιες, στα πρώτα σας μαθήματα του χρόνου θα σας πουν συγχαρητήρια που περάσατε σ αυτή τη σχολή, θα σας πουν ότι είστε τα καλύτερα μυαλά της χώρα (γι αυτό και μπήκατε εδώ….), θα σας πουν ότι μόλις αποφοιτήσετε θα βγάζετε πολλά λεφτά και αν είστε τυχεροί μπορει να σας πουν και ότι, εφόσον εσείς θα βγάζετε πολλά, εκείνοι δικαιούνται να βγάζουν επίσης πολλά γιατί είναι αυτοί που θα σας διδάξουν και θα σας δημιουργήσουν (σ εμένα το είπαν πάντως) . Παρακαλώ λοιπόν πολύ να τους ζητήσετε να σας πουν και τα άλλα.

Εγώ δεν είμαι θυμωμένη, εγώ απλά είμαι στον πλανήτη γη και όχι στον πλανήτη ΗΜΜΥ, που μόλις περάσεις την χρυσή καγκελόπορτα τρία βήματα δεξιά σε περιμένει το δάφνινο στεφάνι που κρατάνε μαζί καθηγητές, δακρυσμένοι γονείς και θειάδες απ το χωριό σου, μα τόσο έξυπνο παιδί που είσ’ εσύ πουλάκι μ’….. Το στεφάνι κανονικά θα έπρεπε να ήταν στη έξοδο και όχι στην είσοδο ρε παιδιά. Αφού στην έξοδο, χώρια που είσαι ήρωας, υπάρχουν και μεγαλύτερες πιθανότητες να νομίζεις ότι είσαι ο Καίσαρας…

πάω να διαβάσω τώρα. έχω εργασία. Αγγ τα λέμε. Μη γράψεις 100 σχόλια, θέλω να γράψει κανας ηλεκτρολόγος αλλα πού να διαβάσει ηλεκτρολόγος το blog μου? no time…. uhhhh…..

YΓ. Για αυτά που έγραψα με βοήθησε μια κουβέντα που είχα με τον gkoutep χωρίς να σημαίνει ότι έχει τις ίδιες απόψεις ακριβώς

34 responses »

  1. Pes ta re, pes ta! Etsi na katalavei o kosmos ti trexei ekei pera (kai na katalavw kai gw epitelous :P )!

    Enas plhroforikos pou exei xrono :P

  2. καλά τώρα εσύ μη μιλάς, δε γίνεται να μην πηγαίνω ξέρεις!!! άντε! έτοιμη η σπόντα αμέσως, μη χάσεις! :P

    Μήπως θα ήθελες να μην πηγαίνω? Να δώ τι άλλο παράλογο θα μου ζητήσεις πια! Σε λίγο θα μου πεις να αλλάξω και χώρα, άκου τώρα, τι σκέφτηκα!

    :P

  3. το ξέρω. xDDD
    αν μπορείς σε παρακαλώ γράφε κατευθείαν εδώ. κατάλαβες τι εννοώ. βάζεις όνομα και mail και μπαίνει, άιντε

    PS. α ναι παιδί μου, καλή επιτυχία άυριο, καλό τελείωμα, άντε να δούμε

  4. μμμ, εγω ήμουν «συμφοιτητής» σου αλλά από Σεπ 1990 έως Μαρ 1996 (αρχαιότητα δηλ. για σένα :-)). Περιγράφεις πολλά από τα κακώς κείμενα της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (και όχι απαραίτητα της Σχολής ΗΜΜΥ), αλλά κάπου αφήνεις τα δίκια σου να σε πνίξουν και σε παίρνει από κάτω.

    Δεν είναι ο κόσμος μας μαύρος, ούτε φυσικά άσπρος, είναι μάλλον γκρι, και πρέπει να προσπαθήσουμε να τον φέρουμε πιο κοντά στο άσπρο (ή αν θες να του δώσουμε χρώμα). Για παράδειγμα, πολλές από τις καταλήψεις που γίνονται έχουν σοβαρό υπόβαθρο, με σοβαρότατα και σωστά επιχειρήματα, αλλά δυστυχώς πολλές επίσης είναι για το χαβαλέ ή για να κάνουμε απλά ντόρο (χωρίς να έχουμε πάντα δίκιο ή να έχουμε αντιπροτάσεις, παρά μόνο στείρα άρνηση).

    Μετά από 6 χρόνια στο ΕΜΠ ως φοιτητής και 2 ως εργαζόμενος (πριν πάω στον ιδιωτικό τομέα, για να φτάσω σήμερα στο δημόσιο τομέα), και μετά από 1 χρόνο στην Αγγλία για Μάστερ (στο UMIST), μπορώ να σου πώ ότι:

    1. τότε που ήμουνα εγώ στο ΕΜΠ το πρόγραμμα σπουδών ήταν απαράδεκτο σε σχέση με το σημερινό. Το αν η ύλη είναι «out-of-time» είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

    2. έστω και μέσα από αυτό το απαράδεκτο πρόγραμμα σπουδών (π0υ συνοπτικά τότε έπρεπε να πάρουμε και κάποια μαθήματα επιλογών για να συμπληρώσουμε τα 66 για το Δίπλωμα, οπότε επιλέγαμε όλες τις μαλακίες που τα διαβάζαμε σε ένα βράδυ για να πάρουμε απλά το πενταράκι, και επιπλέον τα υπόλοιπα πολύ συχνά δεν είχαν καμία λογική σύνδεση μεταξύ τους) το σημαντικότερο που μου συνέβει δεν ήταν ότι έμαθα μαθηματικούς τύπους ή θεωρητική πληροφορική (πολύ αγαπημένος μου τομέας) αλλά ότι απέκτησα καλύτερη κριτική σκέψη και είδα κάποια πράγματα από άλλη οπτική. Το δε σημαντικότερο από όλα: έμαθα να μη δαιμονοποιώ καταστάσεις πριν ψάξω πολύ. Αυτά πραγματικά μου τα έδωσε το Ελληνικό Πανεπιστήμιο ως περιβάλλον (με τα πολλά κακά του αλλά και με τα εξίσου πολλά καλά του).

    3. κάπου θεωρούμε ότι στις προηγμένες χώρες του εξωτερικού η Ανώτατη Παιδεία παρέχει καλύτερες συνθήκες απ΄ό,τι εδώ. Πήγα στο UMIST (σήμερα University of Manchester) που ήταν στο top-5 γενικά στην Αγγλία και εκεί είδα ότι οι περισσότεροι Ελληνες φοιτητές είμασταν πολύ πιο μπροστά από τους Αγγλους για παράδειγμα (γι’ αυτό και παίρναμε το Μάστερ για την πλάκα μας ενώ αυτοί ιδρώνανε για να τα καταφέρουν – μιας και μιλάς για δύσκολες σπουδές). Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι σημαντικό κομμάτι του διδακτικού επιστημονικού προσωπικού δεν μπορεί να σου περάσει τη γνώση ή δε θέλει ή βαριέται ή αφήνεται στη μοίρα του ή ασχολείται μόνο με τα Projects που παίρνει το εργαστήριό του ή η έδρα του, και τελικά ψάχνεις μόνος σου να βρεις το δρόμο σου. Και τελικά μετά από καιρό (και αφού βγεις στο εργασιακό περιβάλλον) θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις μερικά πράγματα.

    «always look at the bright side of life» (πόσο σοφοί είναι οι Μonty Pythons)

    Υ.Γ. από χθες τα έχω πάρει κι εγώ στο κρανίο, και σήμερα βρήκα χρόνο και τα έχωσα στο blog μου για σχετικό θέμα.

  5. coby σ ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση. ήταν σημαντικό για μένα να γράψει κάποιος «παλιός».

    δεν είπα ότι δεν υπάρχουν καλές στιγμές στο Πολυτεχνείο ή καλοί άνθρωποι. υπάρχουν πολλοί. αλλά εμένα πολύ απλά δε μου φτάνουν. και δε μου φτάνει να γίνω έξυπνη και καταφερτζού. γουστάρω να έχω γαμάτο πανεπιστήμιο και γαμάτο καθηγητή και να με πάρει κι απ το χεράκι αν χρειαστεί γιατί εγώ έτσι πιστεύω ότι πρέπει να γίνεται. αν αυτό δε γίνεται στο Μάντσεστερ, γίνεται σίγουρα κάπου σε αυτόν τον κόσμο και ΓΙΝΕΤΑΙ και στην Ελλάδα.

    κοίτα, κι εγώ έχω πάρει μέχρι στιγμής πολλά από τη Σχολή, έχω καλλιεργήσει κριτική σκέψη μέσα στο Πολυτεχνείο και στη ζωή μου το έχω υπερασπιστεί άπειρες φορές. και μάλιστα μπορώ να πω ότι σε καταλαβαίνω σε αυτό, γιατί αυτό που λες ότι πήρες, είναι ο μόνος λόγος που κάποτε θέλησα να γίνω μηχανικός και που το διάλεξα.

    αλλά δε μιλάω για τα κακά της σχολής. μιλάω για το αίσθημα που πλανάται στη σχολή και ξεκινάει από τις προσδοκίες όσων πέρασαν που κατέληξαν σε μια κακή ποιότητα.

    μπορεί όλη η εκπαίδευση στην Ελλάδα να έχει τα χάλια της, μπορεί στην Αγγλία το επίπεδο να είναι πεσμένο, αλλά εγώ το μόνο που ξέρω και θα πω είναι ότι οι ΗΜΜΥ θα είναι οι ΜΟΝΟΙ που θα δίνουν εξετάσεις στα τέλη Ιουλίου και θα έχουν πάθει σπάσιμο νεύρων. είμαι ένας άνθρωπος 22 χρονών στην Αθήνα και μπορώ να ξεχωρίσω τους συνομιλήκους μου.

    δεν με παίρνει από κάτω. σπουδάζω επειδή μου αρέσει το αντικείμενο και δεν ευελπιστώ καν να δουλέψω σε αυτό. ούτε ζήτησα ποτέ να ευκολύνουν τα πράγματα για αν βολευτώ, ή να περάσω μάθημα που δεν έχω διαβάσει. απλά, δεν μου αρέσει και δε μου ταιριάζει ούτε ο τρόπος που διδάσκεται ούτε ο τρόπος που εξασκείται. θεωρώ ότι στους ΗΜΜΥ δε μας σέβονται. και σε προσωπικό επίπεδο προβληματίζομαι πολύ για την επιλογή μου να επιλέξω τη σχολή παρ όλο που ήξερα ότι είναι έτσι…

    Monty Python for ever after all :D:D:D

  6. keep walking, keep smiling και να περιμένεις ότι αργότερα θα δεις και ακόμα χειρότερες καταστάσεις. ;-)

  7. πλάκα με κάνεις?

    δεν υπάρχουν χειρότερα. άμα θες να βρεις δουλειά στην Αθήνα, παρά την ανεργία, έχεις περισσότερες επιλογές. άμα θες να γίνει ηλεκτρολόγος πολυτεχνείου στην Αθήνα έχεις μόνο μία. :P

    άρα πλάκα με κάνεις. :) (χεχεχεχεχε , είμαι σπαστικό όμως :P)

    να σαι καλά ρε coby!

  8. Καταρχάς, χαρά στο κουράγιο σου να γράψεις όλα αυτά για τους ηλεκτρολόγους….
    Επί της ουσίας τώρα, είμαι και εγώ της άποψης: ΜΑΚΡΥΑ!!! Φυσικά, είμαι και εγώ ένας από τους ηλεκτρολόγους που είδαν φως και μπήκαν όπου τους έβγαλε το σύστημα…:(
    Η αλήθεια είναι βέβαια ότι τα περισσότερα από αυτά που περιγράφεις, αν και αληθινά, λίγο πολύ χαρακτηρίζουν όλες τις σχολές και αντικατοπτρίζουν το χάλι της ελληνικής εκπαίδευσης. Οπότε εάν κάποιου του αρέσει το αντικείμενο (και όχι επειδή είναι η σχολή με τη μεγαλύτερη βάση) γιατί να μην τη διαλέξει; Βέβαια παραπάνω είπα το αντίθετο, το ξέρω, αλλά ως ηλεκτρολόγος το μόνο που ΔΕΝ έχω είναι κριτική σκέψη…:)

  9. ποι αντικείμενο? γίνεται άνθρωπος 18 χρονών (εκτός από αυτούς που τρελαίνονται με υπολογιστές όλη μέρα) να του αρέσει τι αντικείμενο??

    ε άμα του αρέσει τελοσπάντων ας πάει να το σπουδάσει. αλλού :)

    το χάλι της ελληνικής εκπαίδευσης martinaki μου γλυκό δέχομαι να το συζητήσω γενικώς με ευχαρίστηση αν μου βρεις έστω και ένα μάθημα σε άλλη σχολή τύπου ΣΑΕ. :D

  10. @^%$!@

    Δεν υπάρχουν έναρθρες λέξεις για να εξηγήσω τον εκνευρισμό που νιώθω διαβάζοντας αυτό το post.

    «ο καθηγητής μιλάει με δύσκολους όρους, θεωρεί δεδομένο ότι θα τους καταλάβεις και δεν εξηγεί το αντικείμενο σε κάποιον που το γνωρίζει πρώτη φορά»

    Ακόμα κι αν δεχτώ πως ο ΚΣ είναι έτσι, δυσκολεύομαι να πιστέψω πως όοολοι οι καθηγητές στη σχολή είναι έτσι. Και στο κάτω κάτω είστε ενήλικοι άνθρωποι, μπορείτε να βρείτε ένα εκατομύριο τρόπους να λύσετε τέτοια προβλήματα.

  11. poios sou eipe oti einai oloi etsi? exw sinantisei 7 kalous kathigites. (edit: se parakalw poly na mou exigiseis ti ennoeis me to KS. giati den to prosexa arxika.to KS pou xerw egw den exei na kanei me tipota apo ta parapanw pera apotis ligo tsimpimenes askiseis pou den einai provlima. opote pes mou ti ennoeis.)

    an esy den katalavaineis auto pou lew, to katanow oti den to katalavaineis, alla prin ekneuristeis mporeis na skefteis mia deuteri fora. den mporeis na xereis gia ti milaw kai malista nomizw oti paranoises ta logia mou. milaw gia kaki didaxi tis ylis kai gia tsapatsoulies.

    kai
    1on den einai diki mou douleia na linw to ekpaideutiko keno pou afinei kapoios allos o opoios plirwnetai gia na min to afinei. ektos ki an dwsame exetaseis gia na perasoume sto internet (me ti swsti simasia)

    2on to oti eimai enilikas elpizw na to thimithei kapoia fora o allos enilikas o opoios kathisterei na erthei sto mathima, milaei asxima mesa stin taxi, paranomei stis exetaseis kai pasarei ti douleia tou se mena kai sto «kanto monos sou».

    kai ekneurizomai pou noimones anthrwpoi thewroun oti to teleutaio 2 einai kati kalo. den taxideuw 2 wres apo to spiti mou gia na mou pei kapoios mixanikos eisai, mathe to monos sou. sto katw katw enas apo tous ekatommyria tropous einai kai o «theloume na mas didaxoun kapoioi apo tous ekatontades anthrwpous pou einai katalliloi gia auti ti douleia kai omws grafoun kwdika 12 wres ti mera».

  12. Εννοούμε τον ίδιο ΚΣ. Επομένως και εφόσον δεν μιλάμε για τον τρόπο συμπεριφοράς του (για τον οποίο έχω ακούσει πολλές φορές πως δεν είναι …κομψός να το πω ευγενικά[*]) γράψε ποιους εννοείς. Γιατί οι δύο πραγματικά προβληματικοί τύποι που υπήρχαν στα χρόνια που εγώ και ο coby ήμασταν στη Σχολή, έχουν αποχωρήσει.

  13. o KS exei mia xara simperifora. apla eprepe na kanei tis askiseis stin taxi giati to mathima pou ginetai ekei den einai analogis diskolias me ta erwtimata gia to spiti. kala auto den peirazei toso, apla polles leptomereies tou programmatos den tis pairneis xampari akoma ki an sou trexei. einai fovera ipostiriktikos omws.

    den mporw na grapsw poious ennow re adamo.
    den eisai foititis opote pws xereis an yparxoun akoma provlimatikoi anthrwpoi; ase pou nomizw oti xereis pws yparxoun, edw exei ginei olokliros xamos me sigkekrimeno mathima. telospantwn de tha tsakwthoume kiolas :) kakws kaneis ipotheseis pantws… :) se xairetw therma!!!

  14. Δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός στο συγκεκριμένω θέμα, καθώς θεωρώ τον ένα από τους δύο καθηγητές πραγματικά άχρηστο και εγκληματία της γνώσης.

  15. ναι και ξέρεις ότι κάτι μου λέει ότι αυτός που λες εσύ ήταν ο «καλός» τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. φαντάσου….

  16. Στο συγκεκριμένο μαθημα δεν υπαρχουν καλοι και κακοι. Υπάρχουν 3 ατομα που καπηλευονται την ιδιοτητα τους ως καθηγητες για να διεκδικησουν προσωπικα ωφελη, λεγε με Τομεα, λεγε με λεφτα απο βιβλια, λεγε με αναγνωριση ακαδημαικης ανωτεροτητας etc etc
    Γενικα, θα συμφωνησω σε πολλα , αλλα κυριως στην αισθηση απογοητευσης που σου αφηνει αυτη η σχολη. Το ωραιο(με την ασχημη εννοια) ειναι η τεραστια ποικιλλια των πηγων αυτης της απογοητευσης. Επιπεδο σπουδων, διδασκαλιας, συμπεριφορα καθηγητων και συμφοιτητων και παει λεγοντας. Καταλαβαινω την αγανακτηση σου απολυτα, αλλα δε νομιζω οτι η σωστη προτροπη ειναι «μην δηλωσετε ΗΜΜΥ». Αρκει ένας καλος καθηγητης, ενα καλο μαθημα, μια καλη ροη , να σου δωσει το ερεθισμα να ασχοληθεις με κατι που σου αρεσει και σε γεμιζει. Ακομα και αν ειναι αυτη και μονο η συμβολη της 3βαθμιας εκπαιδευσης στη ζωη μας, ας ειναι. Σιγουρα ζωντας την «παρακμη»(δεν υπερβαλλω, μην πεσετε να με φατε, μιλαω για την γενικη εικονα της 3βαθμιας, οπως την εζησα μεσα απο τη ΣΗΜΜΥ) απο μεσα, ειναι πολυ ευκολο να σε παρει απο κατω, το εχω πει και γω πολλες φορες μεταξυ σοβαρου και αστειου σε γνωστους και φιλους, «Μη κανεις καμμια βλακεια και δηλωσεις Σημμυ..», αλλα πιστευω οτι καποια χρονια μετα, αναγνωριζοντας τι εχουμε αποκομισει απο την εμπειρια (εστω και ελαχιστα μπροστα σε αυτα που θελαμε-ελπιζαμε) θα το αντιμετωπιζουμε ισως λιγο πιο ρομαντικα…

    Και μην ξεχνας : ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
    oh yes, that was an inside joke:)

    @adamo. ΠΡοβληματικοι υπαρχουν ακομα, ειναι απλα προσωπικο και υποκειμενικο θεμα, εως ποσο προβληματικο μπορει να ανεχτει ο καθενας. Μπορω να σου αναφερω ονοματα + συμπεριφορες, απο προσωπικες εμπειριες, οχι urban legends. They do exist.

  17. @ilektrojohn
    το μόνο που θα ήθελα είναι λίγο πιο καλές συνθήκες για το δικό μας καλό. φυσικά και να δηλώσει ΗΜΜΥ κάποιος που το θέλει πολύ. Αλλά πρέπει να είναι ενήμερος. ε? (συγκεκριμένα ο Άγγελος για τον οποίο τα έγραφα δε θα ήθελα να τη δηλώσει γιατί ο χαραστήρας του δε θα του επέτρεπε να αντέξει. θα έχανε το χρόνο του.)

    @tzo
    ………………………………………
    το ήξερα ότι κάποιος της κακιάς φάρας θα το έλεγε κάποια στιγμή.

    πώς με βρήκες? τι κάνεις εκεί? έλα καμιά φορά!
    από ελλάδα με … μίσος ;)

  18. kai gw to ixera oti eisai autis tis faras an kai den perimena na katalaveis toso kala!! akou me misos….!

    kanw diplwmatiki. eixes erthei kai den mou to eipes?

  19. ναι. :)
    που την κάνεις? ε θα ξανάρθω κάποια στιγμή!

    όντως βολεύουν πολύ τα κακά των άλλων. αλλά αν το σκέφτεσαι πολύ αυτό μετά δεν μπορείς καν να κρίνεις αντικειμενικά. προσπαθώ να αποστασιοποιούμαι.

  20. εεε το μόνο που κατάλαβα είναι ότι μπορεί να έχει κάποια σχέση με την Κλάιν οπότε….. να προσέχεις, χιχι ;)

    να το γυρίσουμε on private? σου στελνω mail.
    εχαριστώ για τα comments! :)

  21. ναι όντως, μην την αναπτύξουμε παραπάνω γιατί όσο την αναπτύσσουμε αναπτύσσονται και τα νεύρα και το μπέρδεμα μου. :(

    με αποστόμωσε και η tzo οπότε δε με παίρνει :)

  22. Οκ ,, Ετσι κι αλλιως την εχω κανει απειρες φορες την κουβεντα, ασε που τα παραδειγματα μου ειναι προς ενεργεια μερια, οποτε πιθανοτατα δε θα ειχες ουτε συ ουτε και η Φωτεινη τις καταλληλες παραστασεις για να τα συζητησουμε.

    Βtw, according to Sturgeon’s law,there’s a 90% possibility that Sturgeon’s law is crap.

    Oποτε λογικα δε θα επρεπε να του δινουμε και πολυ βαση ..

  23. αχαχαχαχαχαχα, αμάν κι εσύ, έχεις τελείως σκεπτικό φοιτητή ΗΜΜΥ! συνδυαστική και λίγο καταστροφολογική σκέψη! :)

  24. @ilektrojohn:
    1. Τι είναι αυτό που σε εμποδίζει να τον τοποθετήσεις στο 10% ;
    2. Εσείς οι μικροί ηλεκτρολόγοι έχετε μία τάση να προσθέτετε τη λέξη «λογικά» ακόμα και σε προτάσεις που δεν ταιριάζει. Με αποτέλεσμα από τη χρήση της να μετατρέπετε την πρότασή σας σε απόδειξη, χωρίς αυτό να ισχύει απαραίτητα.

  25. εγώ λέω να κοιτάξουμε λίγο το χάλι μας και να αφήσουμε τον Sturgeon που όσο να ναι με κάτι θα γέμισε το κεφάλι του…. :P

    εν τω μεταξύ adamo με χαροποίησε πολύ η δεύτερη πρότασή σου, »εσείς οι μικροί ηλεκτρολόγοι»
    πρώτον γιατί δεν είναι επικριτική και αυστηρή αλλά συγκαταβατική και δεύτερον γιατί χαίρομαι που είμαι μικρή, φαντάσου να ήμουν μεγάλη…! :)

  26. @adamo

    1. Tιποτα απολυτως. Μιλαμε με πιθανοτητες.
    2.Αντικατεστησε το «λογικα» με το «πιθανοτατα» . Αυτο εννοουσα, δεν το διατυπωσα σωστα. Σιγουρα η μεγαλη πιθανοτητα να ισχυει μια προταση δεν συνεπαγεται το οτι ειναι και λογικη.
    Διαφωνεις με τη νέα διατυπωση ? Απλη( παιχνιδιαρικη, εξυπνακιστικη, και αντιδραστικη ως προς τους «μεγαλους ηλεκτρολογους») λογικη..
    Απ’την αλλη το φαινομενο που λες δεν νομιζω οτι ειναι «ελλατωμα» ουτε των μικρων ουτε των ηλεκτρολογων, ουτε και των μικρων ηλεκτρολογων. Ολοι μας το κανουμε που κ που.
    Εμενα μου κακοφανηκε το «μικροι ηλεκτρολογοι» μεχρι που διαβασα απο κατω το σχολιο της Φωτεινης και συνειδητοποιησα οτι μπορει να εχει αλλο νοημα απο αυτο που καταλαβα με την πρωτη αναγνωση. Τωρα πλεον μ’αρεσει the sound of it:)
    Τελειωσα εξεταστικη σημερα, παω για ποτακι:)
    Φιλικους , και (παρα 3 μαθηματα) συναδερφικους χαιρετισμους ;)

  27. μας δουλεύειειειειειεις???????? τρία μαθήματα από το πτυχίο είσαι? και έρχεσαι εδώ και λες τις εξυπνάδες σου? ααααααααααααααααργκκκκκ :)

    βρε ουστ κι εσύ και ο adamo έξω από το blog μου!!! :D εδώ είναι γιάφκα, κανένας καψερός με άλλα δύο τρία χρόνια στη σχολή δεν μπορεί να γράψει, χεχε?

    να τον ακούς τον adamo, μπορεί να τα βάζει με τους Μικρούς αλλά όταν ήταν αυτός έσπαγε κεφάλια (με την καλή έννοια) ;)

    τελείωσε αυτή η εξεταστική και μαζί τελείωσε και η πεποίθηση μου ότι ένα μικρό κοριτσάκι που θέλει να πάρει πτυχίο θα το πάρει χωρίς να φτύσει αίμα.
    : P

  28. Μετά απο τόσα χρόνια λογικά πήρες το Δίπλωμα σου και είσαι μια περήφανη (και πρέπει να είσαι) γι αυτό ΗΜΜΥ ! Σου μιλάει ένας πρόσφατα συνάδελφος σου (πριν 1 χρόνο ορκίστηκε) απο το Π. Πατρων που έφτυσε και αυτός αίμα για να το πάρει και κληρωνόμησε και ψυχολογικά κουσούρια (τρομερό άγχος) απο τη σχολή. Οπότε μην τρομάζεις, είμαστε πολλοί !

  29. τώρα το είδα γιατί δεν μπαίνω και συχνά! μετά από τόσα χρόνια…. τώρα το παίρνω mosquito!! το άφησα και το ξανάρχισα! η αλήθεια είναι πως τώρα έχω ηρεμήσει και όλα καλά :) όλα ειναι σχετικά! αλλά είναι δύσκολο ρε γμτ και πολύ άγχος όντως… συγχαρητήρια!!

Σχολιάστε

