“Καμία από τις ιστορίες δεν είναι κάλπικες…

Standard

το χρήμα μόνο είναι κάλπικο”.-Κάλπικη Λίρα(1955)

Χθες μου έκαναν την πιο ωραία ερώτηση σε μια από τις φιλοσοφικές συζητήσεις που γίνονται στις Αγγλικές παμπ: Θυμάσαι τη ζωή σου πριν γνωρίσεις τον έρωτα;

Πόσο μου άρεσε αυτή η ερώτηση. Για να απαντήσω προσπάθησα να θυμηθώ με ακρίβεια πότε ήρθε η έννοια του έρωτα για πρώτη φορά στην ζωή μου και πώς να ήταν άραγε η τελευταία στιγμή ακριβώς πριν τη στιγμή που ήρθε. Μάταια όμως. Όσο κι αν προσπαθούσα να βρω αυτές τις στιγμές μέσα στους λαβυρίνθους της μνήμης μου δεν τα καταφέρα.

Τότε σαν αναλαμπή, η προσπάθεια μου έφερε στο φως μια μνήμη που την είχα ξεχάσει για τα καλά και αν δεν με ρωτούσαν αυτήν την ερώτηση δεν θα τη θυμόμουν ποτέ. Είναι αυτή:

Στα χρόνια του δημοτικού σχολείου ήθελα να γίνω ηθοποιός. Είχα τέτοια τρέλα που διάβαζα συνέχεια σε εφημερίδες και βιβλία για το θέατρο, για τις παραστάσεις, τα έργα, τις βιογραφίες των ελλήνων ηθοποιών και ό,τι άλλο σχετικό. Στηνόμουν με τις ώρες μπροστά στην τηλεόραση της γιαγιάς μου για να δω όλες τις ταινίες και τις σειρές, γκρίνιαζα συνέχεια στους γονείς μου για να με πηγαίνουν στο θέατρο και κοιμόμουν με τις κασέτες του τρίτου προγράμματος να παίζουν δίπλα στο κρεβάτι μου.

Γενικά οι μεγάλοι τότε με αντιμετώπιζαν σκωπτικά και δεν μου έδιναν πολλή σημασία, ε και όταν μου έδιναν με αποθάρρυναν από νωρίς νωρίς. Υπήρχε όμως μια θεία μου και δασκάλα μου που μου έδειχνε μεγάλη αδυναμία κι έτσι της εμπιστευτηκά ότι ήθελα πολύ να γίνω ηθοποιός. Εκείνη, χαμηλώνοντας τα μάτια για να κρύψει ένα πολύ ανήσυχο βλέμμα χαμογέλασε και μου είπε:

– Ηθοποιός είναι το πιο αρχαίο και το πιο ωραίο επάγγελμα. Ηθοποιός σημαίνει φως! Το έχουν χαλάσει όμως πολύ τώρα πια. Αλλά να γίνεις! Ποια είναι η αγάπημένη σου ηθοποιός; Σαν ποια θα ήθελες να γίνεις;
-Σαν την Έλλη Λαμπέτη.
-Α πολύ ωραία ηθοποιός!
-Αλλά εγώ θα είμαι ακόμη καλύτερη απ’ την Λαμπέτη!
-Αλήθεια;
-Ε μα φυσικά, γιατί δεν θα ερωτευτώ αυτόν τον βλάκα τον Χορν!!!

Μου χαμογέλασε γλυκά.

Σχολιάστε

